24 Mart 2014 Pazartesi

Fırında Tarçın Burguları Nasıl Yapılır?



Elimden geldiğince paketli ürün almıyorum. Ama elbette evde çocuk var ve şekerli bir şeyler yemek istiyor. Bu konuda da pek becerim olmadığından, bulabildiğim en basit tarifleri yapmaya çalışıyorum. Bu ruloları hazırlaması çok kolay. Hamurunda 2 adet yumurta var, yumurta yemeyen çocuklara yumurta yedirmenin bir başka yolu olarak da kullanılabilir. Ayrıca galeta gibi yanıma alıp, kızım dışarıda bakkaldan filan bir şeyler istediğinde hemen çantamdan çıkarıp ikram da edebiliyorum.
 
Hamuru için:
(Not: Mayalı hamurun başarılı bir şekilde kabarabilmesi için istisnasız tüm malzemelerin oda sıcaklığında olması gerekiyor.)
  • 1 yemek kaşığı aktif kuru maya (1 paket yaş maya)
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1/3 su bardağı toz şeker
  • 1/2 su bardağı tereyağı
  • 4 su bardağı un (uygun kıvam bulunana kadar arttırılabilir)
  • 2 yumurta
  • 1 çay kaşığı tuz
 
Üstü için:
(Not: Malzemelerin hepsi damak tadınıza ve ortaya çıkan hamurun miktarına uygun olarak arttırılabilir.)
  1. 1/2 bardak kahverengi şeker (Beyaz toz şeker de olabilir ama kahverengi şeker, tarçınla daha şık duruyor. Glisemik indeksi daha düşük bir tatlı istiyorsanız aynı ölçüde hindistancevizi şekeri de kullanabilirsiniz.)
  2. 1/4 bardak erimiş tereyağı
  3. 2 çay kaşığı tarçın
 
 
Hazırlanışı:
  1. Malzemeleri karıştırıp 15 dakika kadar yoğurun ve 1 saat kadar dinlendirin. Bu sırada hamur kabaracaktır.
  2. Fırını 190 derecede ısıtın.
  3. Hamuru dikdörtgen olacak şekilde açın. Uzunlamasına, erişte hamuru kesiyormuş gibi kesin.
  4. Her şeridi önce tereyağına batırın.
  5. Sonra her bir şeridi tamamen şeker ve tarçın karışımına bulayın.
  6. Şeritleri iki ucundan tutup aksi yönlere doğru her iki tarafından çevirmek suretiyle burun.
  7. Burguları fırın tepsisine yerleştirin. 10 dakikada tepside bekletmek suretiyle tepsi mayası yapın.

  8. 190 derece ısınmış fırında 15-20 dakika pişirin. Pişirme süresi burguların kalınlığına göre değişecektir. Üzerlerindeki tarçın kahverengi olunca pişmiş demektir.
 
Burguları ince yaparsanız tarçın tadını daha yoğun alıyorsunuz. Kalın burgular ise daha çok kurabiyeye benziyor.

 

4 yorum:

  1. Merhabalar cok bilmis; gerci konuyla hic alakasi yok ama blogunda aradim bulamayinca buraya yazdim.malesef bugun bebegim yataktan dustu (11 aylık) ilk olarak doktora goturdum sukur bir seyi yok 3 gunde iZLeme suresi verdi ama yinede icim rahat degil..sizin basiniza dusme olaylari geldi mi siz neler yaptiniz nelere dikkat ettiniz? Insanin cocuk konusunda guven duydugu birinden tavsiye almasi rahatlatici bir durum..simdiden tesekkurler sibel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuk konusunda güven duyulacak bir kişi olarak gördüğünüz için çok gururlandım, çok teşekkür ederim.
      Elbette her çocuk gibi benim kızım da çok düştü. İlk yataktan düşüşünde 4-5 aylıktı sanırım. Henüz dönemiyordu, bizim yatağa yatırdım ve gardolabın aynasından kontrol ederek içeride bir işimi halletmeye çalışıyordum. Gözümün önünde ilk defa dönmeye başladı ve ben yetişene kadar yuvarlana yuvarlana yataktan düştü. Bizim yatak bazalı, şiltesi de biraz kalın, son derece yüksek yani. Çocuğu kaptığım gibi balkona, açık havaya çıkarmış ve kızımdan çok ben ağlamıştım :)

      O zaman hemen internete girip araştırma yapmıştım. Sonrasında da, kendim kafamı çarptığımda bile bunlara özellikle dikkat ettim:
      Kusma, hareketlerde bilinçsizlik, özellikle tepkisiz bakışlar, aşırı uyku isteği-uykuya eğilim, fark edilir bir keyifsizlik-hareketlerde yavaşlama, solunumunda farklılık, kasılmalar varsa zaten bu tip anormal durumları hemen fark edersiniz.

      Bana 24 saat gözlemlemek yeter demişlerdi. Bu tip durumlarda sakin kalmak ve sakin sakin uzaktan gözlemlemek en iyisi. Çocuk da gerilmemiş oluyor böylece. Yoksa çocukta düşmeye karşı korku da gelişebilir. Düşe kalka büyüyecekler neticede. Biraz daha büyüdüklerinde öyle yerlerden düşüp, öyle yara bereler alıyorlar ki yataktan düşmek çok basit kalıyor onların yanında ama ilk seferinde insan panik oluyor tabii ister istemez.

      Çok geçmiş olsun, sağlıkla büyütün inşallah.

      Sil
  2. Merhaba,pasta ve hamur işlerinde kullandığınız tereyağı pazardan vaya köyden mi alıyorsunuz yoksa marketlerden güvendiğiniz fiyatı çok yüksek olmayan bir markayı mi tercih ediyorsunuz.çünkü hakiki tereyağı pasta ve hamur işlerinde kullanmak için pahalı geliyor biraz.

    YanıtlaSil
  3. PAsta ve hamurişi pek fazla yapmıyorum. yaptığım zaman da hakiki tereyağı kullanıyorum. Pazardaki köylülerden alıyorum. nispeten daha makul oluyor fiyatı.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram

Twitt'le

Translate

İstatistiklerim


View My Stats